Tutkimus
Ymmärrä, millainen tuotteesi tai palvelusi tulee olla, jotta se tuottaa parhaan käyttökokemuksen.
-
Mitkä ovat tuotteesi menestyksen avaimet käyttäjän näkökulmasta?
-
Millaisia suunnittelun tavoitteita ja reunaehtoja käyttäjät tuotteellesi asettavat?
-
Millaista palautetta yrityksesi ja kilpailevien yritysten tuotteet saavat käyttäjiltä?
-
Miten kohdeyleisö suhtautuu tuoteideaasi, ja miten käyttäjät sitä parantaisivat?
-
Millaisia vaatimuksia käyttäjien kulttuurierot ja kansainvälinen toimintaympäristö aiheuttavat?
Tutkimustemme tuloksena saat esimerkiksi:
-
Vastauksia tuotekehityksessä esiin nousseisiin kysymyksiisi
, kuten kuinka jokin asia tulisi toteuttaa, ja mitä sen käyttäjät siltä odottavat
-
Käyttäjävaatimukset ja käyttötapaukset
(use cases), jotka kertovat mikä tuotteessasi on tärkeää loppukäyttäjän näkökulmasta, ja kuinka tuotteesi tulisi toimia
-
Analysoitua käyttäjäpalautetta
omista ja kilpailijoidesi tuotteista
-
Käyttäjäpersoonat
, jotka ohjaavat tuotteen suunnittelijoiden työtä.
Käyttämiämme menetelmiä:
-
Yksilöhaastattelumenetelmät, esim. teema-, strukturoitu ja puhelinhaastattelu
-
Ryhmähaastattelut, esim. fokusryhmät
-
Käyttäjähavainnoinnit oikeissa käyttötilanteissa
-
Itsedokumentointi, esim. päiväkirjat
-
Tuotteiden pitkäaikaiset käyttöseurannat